پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112182
ناگفته هايي از ماجراي مسموميت بازيکنان پرسپوليس/ چگونه دوربين ها به رختکن راه يافتند+ فيلم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 983

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس ورزشي «فردا»- ماجراي مسموميت بازيکنان پرسپوليس در رختکن، بعد از شکست دو بر صفر مقابل سپاهان اصفهان از جمله مسائل عجيب و غريبي است که فقط نمونه آن را در فوتبال ايران مي توان يافت. 
 
خيلي زود شايعه شد آب ورزشگاه فولادشهر يا آبي كه در رختكن پرسپوليس وجود داشته مسموم بوده تا چهار پنج بازيكن پرسپوليس يعني هادي نوروزي، محمد نوري، ميثم نقي‌زاده و مهدي مهدوي‌كيا دچار عدم تعادل و سرگيجه شوند و نتوانند در حد يك بازيكن مبتدي مقابل حملات حريف ايستادگي كنند. شايعه مسموميت آب‌هاي فولادشهر خيلي زود به تهران رسيد تا باخت پرسپوليس تحت تأثير اين حاشيه بزرگ قرار گيرد.
 
 جالب اينكه بعد از بازي ليدرهاي پرسپوليس مي‌گفتند كيك‌هايي كه در رختكن به بازيكنان داده شده مسموم بوده اما پزشك پرسپوليس بلافاصله بعد از بازي اعلام كرد با معايناتي كه روي بازيكنان مزبور به عمل آمده هيچ نشانه‌اي دال بر مسموميت در آنها ديده نشده است.

 

 

شرح ماجرا
سرخپوشان نيمه نخست بازي را با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رساندند. دو تيم به رختكن رفتند و پس از استراحتي كوتاه و شنيدن توصيه‌هاي فني مربيان خود براي انجام 45دقيقه دوم به زمين آمدند. دقايقي از نيمه دوم اين بازي نگذشته بود كه حالات و حركات بازيكنان پرسپوليس توجهات را به خود جلب مي‌كرد. زمين خوردن ناگهاني محمد نوري و اشتباهات فاحش نقي زاده در از دست دادن توپ از جمله اين مسايل بود. به طور كل نيمه دوم برخي پرسپوليسي‌ها به گونه‌اي در زمين حركت مي‌كردند كه گويا وزنه‌اي سنگين به پاهاي آنها بسته شده بود.
در نهايت بازي با شكست 2 بر صفر سرخپوشان به پايان رسيد. همين كه بازيكنان به رختكن رسيدند، سر و صداي عجيب و غريبي از داخل به گوش مي‌رسيد. اما از آنجايي که اجازه نزديك شدن به رختكن به غيرپرسپوليسي‌ها داده نمي‌شد، در لحظات ابتدايي كسي متوجه علت آن سر و صداهاي آشفته از رختكن سرخ‌ها نشد.
محمد نوري از همه شرايط بدتري داشت. هادي نوروزي، ميثم نقي‌زاده، نيلسون و حتي مهدي رياضتي(عكاس باشگاه) نيز حال مساعدي نداشتند. سعيد شيريني در بيمارستان شهيدمطهري فولادشهر بستري شد و زير سرم رفت. به شكلي كه حتي از پرواز بازگشت پرسپوليس به تهران جا ماند. سه، چهار بازيكن براي انجام آزمايش‌هاي دقيق‌تر با آمبولانس راهي بيمارستان شدند. اين تمام ظاهر ماجراهايي بود كه رختكن پرسپوليس پس از پايان بازي به خود ديد. 
 
عامل مسموميت چه بود؟
بعد از شنيدن مصاحبه‌ها و اخباري‌ كه از اصفهان به تهران مي‌رسيد همه به محلول‌هاي مكمل ايزو كه در تمام تمرين‌ها و بازي‌هاي پرسپوليس استفاده مي‌شود مشكوك شدند. ظاهرا نوري و نقي‌زاده از اين محلول‌ها استفاده كرده بودند، ضمن اينكه سعيد شيريني و يكي از عكاسان همراه تيم هم كه از آن محلول خورده بودند دچار اين مشكل شده و وضعيت جالبي نداشتند. از طرفي با اعلام نقي‌زاده مبني بر اينكه او كيك نخورده، مسموم بودن كيك‌ها رد شد اما باز اين سوال پيش آمد كه اگر محلول ايزو مشكل داشته چرا تنها 5-4 بازيكن دچار مشكل شدند در حالي كه همه بازيكنان بين دو نيمه از اين محلول نوش جان كرده بودند. 
طي روزهاي گذشته يكي از سايت‌هاي خبري به اين موضوع اشاره كرده بود كه چندي پيش سامي الجابر مدير فني الهلال هم نسبت به آب معدني‌هاي ورزشگاه فولادشهر اعتراض داشته و گفته بازيكنانش را گيج و منگ كرده اما آن موقع حرف‌هاي اعتراض‌آميز او به جايي نرسيد. از طرفي شنيده مي شود به غير از آب معدني و محلول ايزو، خرماهايي كه مغزش پر بوده از «قوتو» به بازيكنان خورانده شده است. 
ظاهرا كسي نمي‌داند قوتوها را چه كسي داخل خرماها گذاشته و اين ماده متهم اصلي مسموميت بازيكنان است. به هر حال پرسپوليسي‌ها براي اينكه ثابت كنند واقعا چنين اتفاقي افتاده و اين مساله را به‌خاطر فرار از شكست بزرگ نكرده‌اند فيلم اتفاقات رختكن را در سايت باشگاه قرار داده و در اختيار تلويزيون و برنامه نود قرار مي‌دهند تا مظلوميت پرسپوليس ثابت شود.
 
اجازه ورود به دوربين‌هابراي ثبت غائله مسموميت!
صحبت‌هاي درگوشي خوزه با بعضي از نزديكانش در رختكن پرسپوليس موضوع ديگري بود كه بعد از بازي با سپاهان جالب توجه به نظر مي رسد. سرمربي پرتغالي پرسپوليس كه پس از ديدار با سپاهان دنبال بهانه جديدي براي شكست تيمش مي‌گشت،‌اين‌بار گويا غيبت علي كريمي را سوژه كرد. 
شنيده مي شود خوزه در گفت‌وگوي درگوشي با نزديكانش گفته كه چون علي كريمي همراه پرسپوليس نبوده، آن بازيكناني كه او را دوست دارند اين كارها را انجام داده‌اند! خوزه در حالي كه به ماجراي كريمي و نوع بيان آن فكر مي‌كرد تا بهانه خوبي در مورد شكست تيمش داشته باشد، ناگهان با ماجراي حالت تهوع روبه‌رو شد و بلافاصله تغيير موضع داد و به جاي اتهام زني به بازيکنان نزديک به علي کريمي، موضوع مسموميت را در بوق و کرنا کرد. 
فريادهاي خوزه برسر مترجم جوانش تا حدي بود كه حتي توجه بازيكنان مسموم پرسپوليس هم جلب شد. خوزه از مترجم تيم خواسته بود که درب رختكن رو زود باز كند. سرمربي پرسپوليس بعد از شنيدن ماجراي مسموميت بازيکنان تيمش فرياد زنان گفت: درها رو باز كنين. بگين دوربين‌ها و عكاس‌ها بيان تو. بيان و ببينن كه چه بلايي سر اين بازيكن‌ها اومده. ببينن كه چطور اين بازيكن‌ها گوشه و كنار رختكن افتادن. بگين دكترها و اورژانس بيان و اينها رو ببرن بيمارستان.
در حالي كه بعضي از بازيكنان پرسپوليس با تعجب به اين موضوع نگاه مي‌كردند، چند نفري روي زمين دراز كشيده بودند و حتي كار به جايي رسيد كه شيريني هم دچار حالت تهوع شد و دوربين‌ها و عكاسان خيلي سريع اتفاق‌هاي رختكن پرسپوليس را ضبط و ثبت كردند و نزديكان و پزشكان تيم كافي‌ميكس، كيك، آب‌معدني و ديگر خوراكي‌هايي كه مال خود باشگاه پرسپوليس بود را جمع‌آوري كردند تا براي آزمايش به تهران بفرستند.

 

 

باشگاه: مشكوك است پيگيري مي‌كنيم 
بعد از انتشار خبر در سايت‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها محمد رويانيان بلافاصله نسبت به اين قضيه واكنش نشان داد و به سايت رسمي باشگاه گفت: تا آنجا كه گزارش را دريافت كردم، نقي زاده، نوري و نوروزي از فرط بي حالي، سرگيجه يا مسمويت زير سرم رفتند و نقي زاده هنوز از شرايط مطلوبي برخوردار نيست. بنگر و مهدوي كيا نيز به واسطه پايين آمدن فشارشان دچار بي حالي شده‌اند. 
وي افزود: براي ما اين موضوع بسيار عجيب است. همه ديدند كه در نيمه اول بازيكنان پرسپوليس بسيار دونده و جنگنده در ميدان ظاهر شدند اما در نيمه دوم شاهد افت فاحش بازيكنان نسبت به نيمه اول بوديم. به طوري كه بازي آنها در نيمه دوم طبيعي و نرمال جلوه نمي‌كرد و مشكلاتي براي آنها به‌وجود آمده بود. پايان بازي هم چندين بازيكن تيم از فرط بي‌حالي، سرگيجه يا مسموميت تحت مداوا قرار گرفته يا زير سرم رفته اند. 
مدير عامل پرسپوليس در ادامه تصريح كرد: ما اين موضوع را به طور دقيق و كامل بررسي خواهيم كرد. اين موضوع بسيار مشكوك و غيرطبيعي است. شنيده بوديم كه در فوتبال ايران برخي عناصر فوتبالي دنبال جادو و اينجور چيزها هستند اما نشنيده و نديده بوديم كه چنين اتفاقي براي بازيكنان يك تيم بيفتد. 
رويانيان در ادامه افزود: متاسفانه امكانات خوبي هم در ورزشگاه وجود نداشته و تنها يك آمبولانس براي رسيدگي به وضعيت بد بازيكنان پرسپوليس وجود داشته است. مثل اينكه كار آقاي شيريني هم به بيمارستان كشيده شده است. بنده مدام با اعضاي تيم در تماس هستم و كادر پزشكي به ما اعلام كرده تمامي مواد غذايي، پودر، محلول‌ها و آب معدني را به تهران خواهند آورد تا آزمايش‌هاي دقيقي در اين خصوص به عمل آيد تا مشخص شود اين اتفاق نادر، عجيب و شك برانگيز چه بوده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html